ALGEMENE VOORWAARDEN

Wij zijn: Quirine Peeters (handelend onder de naam: 2thePoint! en MyNewPlant), met vestigingsadres te 2570 Duffel, Gustaaf van der Lindenlaan 10 bus 11 en ondernemingsnummer 0751.793.253.

Je kan ons bereiken via het e-mailadres: hello@mynewplant.com

DEEL 1 – ALGEMEEN 

 

Artikel 1 – Definities 

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder: 

  1. Aanbod:alle aanbiedingen en prijsopgaven uitgaande van ons, ofwel via de website, via sociale media ofwel via e-mail. 
  2. Dienst: de diensten die wij leveren: Quirine Peeters ofwel 2thePoint! en MyNewPlant
  3. Herroepingsrecht:het recht van een consument om binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen af te zien van een overeenkomst op afstand en dit conform artikel VI.47 ev. WER. 
  4. Ingangsdatum:de overeenkomst gaat in op de dag van de ondertekening van de overeenkomst of bij het aankopen van een product/dienst. 
  5. Klant:De ondernemer of consument die een overeenkomst afsluit met ons en hierdoor de algemene voorwaarden aanvaardt. 
  6. Overeenkomst:de overeenkomst aangegaan tussen jij, als Klant, en wij.  
  7. Producten: bijhorende producten die wij via de website verkopen
  8. Schriftelijk:de schriftelijke communicatie zoals e-mail of via een aangetekend schrijven waar nodig. 
  9. Website:mynewplant-shop.be

 

Artikel 2 – Toepasselijkheid algemene voorwaarden 

2.1. In deze algemene voorwaarden beschrijven wij de regels op basis waarvan wij, als Dienstverlener onze diensten en producten aan jou, als Klant, zullen leveren. Deze voorwaarden zijn van toepassing op al onze offertes, aanbiedingen, overeenkomsten, diensten en producten, en bevatten belangrijke informatie over jouw rechten en verplichtingen. 

2.2. Deze algemene voorwaarden hebben steeds voorrang op eventuele algemene voorwaarden van jou, als Klant. Dit voor zover er niet van deze voorwaarden schriftelijk is afgeweken. 

2.3. De laatste versie van deze algemene voorwaarden zijn steeds van toepassing. 

 

Artikel 3 – Aanbod en aanvaarding 

3.1. Wij, als Dienstverlener, doen steeds een aanbod via de website of via e-mail. De prijzen worden uitgedrukt in euro. Er wordt BTW aangerekend. De prijzen op de website zijn steeds inclusief BTW, met uitzondering van de bedrijfspakketten. Een prijsofferte, waar de prijs uitgedrukt wordt exclusief BTW, heeft een geldigheidsduur van 1 maand.

3.2. Wij, als Dienstverlener, hebben steeds het recht om de tarieven en/of voorwaarden aan te passen. Het aanbod dat bestond op het moment dat jij, als Klant, het aanvaardt, m.a.w. aankoopt, is het geldende aanbod. 

3.3. Wij, als Dienstverlener, kunnen niet aan ons aanbod worden gehouden indien, jij als Klant, redelijkerwijze kon begrijpen dat het aanbod, of een onderdeel daarvan, een kennelijke materiële vergissing of verschrijving bevat, zoals een onrealistische hoge korting of ongebruikelijke lage vraagprijs. 


Artikel 4 – vergoeding: 

4.1. Algemeen

De prijs is steeds afhankelijk van het gekozen product of dienst. De prijzen staan steeds vermeld op onze website. 

De vermelde tarieven op de webshop zijn inclusief BTW, met uitzondering van de bedrijfspakketten op de website. Het overeengekomen tarief omvat alle kosten met uitzondering van extra producten/diensten en vervoersonkosten. Eventuele bijkomende kosten zullen steeds apart worden aangegeven en vallen ten laste van jou, als Klant.  

4.2. Facturatie en betaling

4.2.1.  Diensten of producten die via onze website zijn aangekocht, dienen onmiddellijk en via onze website via de door ons gekozen betaalprovider te worden betaald. Voor diensten of producten die niet via de website zijn aangekocht, zullen wij, als Dienstverlener, een factuur sturen, tenzij anders overeengekomen. Deze factuur dient betaald te worden binnen de 7 kalenderdagen na factuurdatum. 

5.2.2. Bij niet–betaling of wanbetaling van de factuur binnen de gestelde termijn, worden alle openstaande facturen van rechtswege en zonder ingebrekestelling onmiddellijk opeisbaar en ben jij, als Klant, vanaf de vervaldag van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een verwijlintrest verschuldigd van 10% per jaar op het factuurbedrag evenals een forfaitaire schadevergoeding ten belope van 10% met een minimum van € 150,00. In geval van gedeeltelijke betaling blijft een integrale schadevergoeding verschuldigd.

 

Artikel 6 –   Herroepingsrecht

6.1. De bepalingen van dit artikel gelden enkel voor deze Klanten die in hun hoedanigheid van consument artikelen online aankopen.  

Jij, als Klant, hebt het recht om binnen een termijn van 14 kalenderdagen de aankoop van de aangekochte fysieke producten en diensten te ontbinden. Wij, als Dienstverlener, hebben het recht jou, als Klant, te vragen naar de reden van herroeping, maar jij, als Klant, bent niet verplicht een reden op te geven.

De bedenktijd uit het vorige lid gaat in op de dag nadat jij, als Klant, of een aangewezen derde, de bevestigingse-mail hebt ontvangen.  

6.2. Uitzonderingen

Het is niet mogelijk om levende goederen in te ruilen. Jij, als Klant, kan jouw herroepingsrecht dus niet uitoefenen bij onze planten.

Zaken die een op maat gemaakte of speciale bestelling betreffen, zijn uitgesloten van het herroepingsrecht en worden dus niet teruggenomen.

 

Artikel 7 – Uitoefening van het herroepingsrecht

7.1. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je, als Klant, ons, als Dienstverlener, via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, of per  e-mail) op de hoogte stellen van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen.  Deze mededeling moet ons, als Dienstverlener, bereiken voordat de herroepingstermijn is verstreken. 

Om de herroepingstermijn na te leven moet je, als Klant, jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. 

7.2. Jij, als Klant, moet de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 kalenderdagen na de dag waarop je jouw beslissing om de overeenkomst te herroepen hebt meegedeeld, terugzenden naar ons, als Dienstverlener. Jij, als Klant, bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 kalenderdagen is verstreken. 

7.3. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor rekening van jou, als Klant. 

7.4. Indien het teruggestuurde product op een of andere manier in waarde verminderd is, behouden wij, als Dienstverlener, ons het recht voor om jou, als Klant, aansprakelijk te stellen en schadevergoeding te eisen voor elke waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen door jou, als Klant, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Enkel artikelen die zich in de originele verpakking bevinden, samen met alle toebehoren, gebruiksaanwijzingen en factuur of aankoopbewijs kunnen worden teruggenomen. 

7.5. Indien jij, als Klant, de overeenkomst herroept, zullen wij, als Dienstverlener, alle tot op dat moment van jou, als Klant; ontvangen betalingen, inclusief de standaard leveringskosten, aan jou, als Klant, terugbetalen binnen maximum 14 kalenderdagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van de beslissing van jou, als Klant, om de overeenkomst te herroepen. Bij verkoopovereenkomsten kunnen wij, als Dienstverlener, wachten met de terugbetaling totdat wij alle goederen hebben teruggekregen, of totdat jij, als Klant, hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerst valt.

7.6. Wij, als Dienstverlener, betalen jou, als Klant, terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij, als Klant, de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij jij, als Klant, uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen jou, als Klant, voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. 

 

Artikel 8 – Levering en risico

8.1. Voor aankoop en verzending van producten gelden de volgende bepalingen:
Als verzendadres geldt het adres dat jij, als Klant, hebt opgegeven. Wij, als Dienstverlener, zijn niet aansprakelijk voor fouten in het aanleveren van deze leveringsinformatie.

8.2. Wij, als Dienstverlener, verzenden de producten binnen de 3 werkdagen. Indien producten niet op voorraad zijn, word jij, als Klant, op de hoogte gehouden van de aangepaste levertijd.

8.3. Wanneer de bezorging van een product vertraging heeft, ontvang jij, als Klant, hiervan zo spoedig mogelijk bericht. Indien de bezorging langer duurt dan 30 kalenderdagen heb jij, als Klant, het recht de overeenkomst zonder kosten te ontbinden.

8.4. Wanneer jij, als Klant, niet thuis bent op het moment van levering van het product, wordt deze naar een postpunt gebracht. Het te laat ophalen door jou, als Klant, van jouw pakket geeft jou, als Klant, echter geen recht de overeenkomst te ontbinden.

8.5. Indien jij, als Klant, onze producten aankoopt in jouw hoedanigheid van consument, leveren wij enkel in België.

Voor onze bedrijfspakketten is levering in het buitenland wel mogelijk.

8.6. Onze verzendingen gebeuren steeds op ons risico. Je hoeft je dus geen zorgen te maken om goederen die verloren gaan in de post. Als je ons echter goederen terugzendt binnen de 14 dagen na aankoop omdat je ze liever niet wil houden, ben jij, als Klant, verantwoordelijk voor het transport.

8.7. Indien de door ons geleverde goederen tijdens het transport werden beschadigd, dien jij, als Klant, dit binnen de 3 dagen, te melden en te staven met foto’s waarop de schade aan het artikel en alle types verpakking goed te zien zijn (oa. foto van de buitenkant van het pakket met zichtbaar pakketlabel, foto van het geopende pakket met de inhoud, detailfoto van de schade aan de plant en/of verpakking en de schade aan de inhoud (pot, plant,…) en dit op het e-mailadres hello@mynewplant.com.

8.8. Indien de door ons geleverde goederen niet overeenstemmen met de artikelen die op de leveringsbon vermeld staan of niet overeenkomen met de artikelen die je had besteld, moet je dit zo snel mogelijk en zeker binnen de 3 dagen melden en de artikelen naar ons terug sturen binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst. Je moet hiervoor het bijgeleverde “retourformulier” gebruiken. Heb je bij het invullen van dit retourformulier vragen, dan kan je contact opnemen op het e-mailadres hello@mynewplant.com.

8.9. We kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor enige gevolgschade wegens laattijdige levering of niet-levering door de transporteur die de onderneming heeft aangesteld. Onze aansprakelijkheid blijft in dergelijke gevallen beperkt tot de waarde van de artikelen waarvan wordt aangetoond dat ze niet door jou, als Klant, werden ontvangen.

8.10. Vanaf het moment waarop jij, als Klant, de goederen ontvangt, ben je aansprakelijk voor diefstal, verduistering en beschadiging.

 

Artikel. 10 – Uitvoering van de overeenkomst

10.1. Wij, als Dienstverlener, bieden verschillende soorten diensten aan:

  • Het verkopen van planten en bijhorende producten via onze webshop;
  • Interieurbekleding waarbij wij, als Dienstverlener, een volledige ruimte of huis inkleden met planten;
  • Het verkopen van bedrijfspakketten met planten;
  • Een call waarbij jij, als Klant, van ons, als Dienstverlener, advies krijgt over jouw planten en het onderhoud ervan.

 

10.2. Wij, als Dienstverlener, voeren de opdracht naar beste inzicht en vermogen uit. Wij, als Dienstverlener, zijn niet aansprakelijk voor het niet-bereiken van het resultaat dat jij, als Klant, beoogde.

 

Artikel 6 – Aansprakelijkheid 

Wij, als Dienstverlener, zullen ons steeds inspannen de overeenkomst naar beste inzicht, vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit te voeren. Jij, als Klant, erkent dat wij, als Dienstverlener, slechts een inspanningsverplichting hebben en geen resultaatsverplichting. 

Wij, als Dienstverlener, hebben het recht om derden in te schakelen voor de uitvoering van deze overeenkomst. Wij, als Dienstverlener, hebben deze derden met de hoogst mogelijke zorg geselecteerd om een goede kwaliteit van uitvoering te kunnen bereiken. 

 

Artikel 11 – Betwistingen 

Jij, als Klant, bent verplicht om eventuele klachten over facturen en/of geleverde diensten of producten binnen de 8 dagen na het ontstaan van de klacht schriftelijk kenbaar maken aan ons, als Dienstverlener. 

Indien van een gebrek later melding zou worden gemaakt van een fysiek product, dan komt jou, als Klant, geen absoluut recht meer toe op herstel, vervanging of schadeloosstelling. 

Jij, als Klant, kan ook steeds kiezen om een klacht in te dienen bij de consumentenombudsdienst van de Federale Overheid. Dit kan via deze link: http://www.consumentenombudsdienst.be//nl

 

Artikel 12 – Aansprakelijkheid

12.1. Overmacht 

Wij, als Dienstverlener, aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid wanneer wij als gevolg van overmacht of vreemde oorzaak niet aan onze verplichtingen kunnen voldoen. Wanneer de overmacht slechts tijdelijk van aard is, zullen wij alsnog aan onze contractuele verplichtingen trachten te voldoen vanaf het moment dat dit redelijkerwijs weer mogelijk is.

12.2. Relaties met derden 

Voor zover wij, als Dienstverlener, afhankelijk zouden zijn van de medewerking, diensten en leveringen van derden, kunnen wij, als Dienstverlener; op geen enkele manier aansprakelijk worden gesteld voor schade voortkomend uit deze relaties of het verbreken ervan.

12.3. Contractuele tekortkomingen 

Indien bij het uitvoeren van onze overeenkomst een ernstige tekortkoming aan ons, als Dienstverlener, te wijten zou zijn kan jij, als Klant, ons schriftelijk in gebreke stellen, waarbij er ons een redelijke termijn wordt gegund om alsnog onze verplichtingen na te komen. Wij, als Dienstverlener, kunnen slechts aansprakelijk gesteld worden voor een vervangende schadevergoeding die niet hoger kan zijn dan het factuurbedrag. Wij zijn niet verantwoordelijk voor enige tekortkoming van een aangestelde of derden.

Iedere aansprakelijkheid voor enige andere vorm van schade is uitgesloten, waaronder enige vergoeding van indirecte schade, gevolgschade of schade wegens gederfde omzet of winst.

12.4. Website 

Wij, als Dienstverlener, zijn niet aansprakelijk voor schade door inbraak of hacking van de Website. Wij, als Dienstverlener, zullen het nodige doen om alle redelijke beveiligingsmaatregelen in acht te nemen en dit conform de stand ter technieken die op dit moment beschikbaar zijn.  

Wij, als Dienstverlener, zijn niet aansprakelijk voor schade door phising, farming of andere vormen van internetfraude of andere criminele activiteiten. 

 

Artikel 13 – Intellectuele eigendomsrecht 

13.1. Door acceptatie van deze algemene voorwaarden wordt uitdrukkelijk erkend door jou, als Klant, dat alle ontwerpen, informatie, afbeeldingen, e-mails, downloads, schema’s en/of materialen, en overige inhoud op de website, eigendom zijn van ons, als Dienstverlener, en beschermd zijn door de relevante rechten van intellectuele eigendom, waaronder doch niet beperkt tot auteursrechten, merkenrechten, databankrechten, naburige rechten, octrooien en modelrechten. 

13.2. Wij, als Dienstverlener, verlenen aan jou, als Klant, een beperkt, persoonlijk, niet exclusief, niet sub-licentieerbaar, niet overdraagbaar en onherroepelijk recht om de diensten en producten te gebruiken voor persoonlijke doeleinden en onder de voorwaarden, zoals in deze algemene voorwaarden gesteld. Dit enkel gedurende de duurtijd van de overeenkomst. 

13.3. Het is jou, als Klant, uitdrukkelijk verboden om ontwerpen, informatie, afbeeldingen en overige inhoud, opgesteld door ons, als Dienstverlener, te kopiëren, te wijzigen, openbaar te maken, voor directe of indirecte commerciële doeleinden te gebruiken of aan derden over te maken. 

 

Artikel 14 – Gegevensverwerking 

14.1. Door het aanvaarden van een aanbod, verklaar jij je, als Klant, akkoord met de verwerking van jouw persoonsgegevens conform onze privacy policy. Deze algemene voorwaarden dienen te worden gelezen in combinatie met onze privacyverklaring die toegankelijk is op onze website.  

14.2. Door het plaatsen van een bestelling, aanvaard jij, als Klant, zonder voorbehoud deze algemene voorwaarden. Daarnaast moeten wij, als Dienstverlener, voor het uitvoeren van de bestelling de persoonsgegevens verwerken. De omstandigheden waarin dat gebeurt, worden nader omschreven in onze privacy policy. 

14.3. In het kader van de diensten die wij, als Dienstverlener, verrichten, verwerken wij als ‘verantwoordelijke’ persoonsgegevens van de contactpersonen die jij, als Klant, opgeeft. De contactgegevens van deze personen kunnen verwerkt worden in het kader van ons Klantenbeheer, voor marketingdoeleinden, en dienen om onze overeenkomst met jou, als Klant, naar behoren uit te voeren. 

 

Artikel 15– Geheimhouding 

15.1. Partijen zullen ertoe gebonden zijn een volledige geheimhoudingsverplichting in acht te nemen.

Dit houdt in dat zij, behoudens uitdrukkelijke toestemming van de andere partij, geen van de bedrijfsgeheimen van elkaar in verband met eender welk bedrijfsfacet mag gebruiken, verspreiden of overbrengen naar enig andere derde, in het bijzonder, maar zonder dat dit een limitatieve opsomming is, inzake de prijszetting, marketing, productie, financiering, en strategische ontwikkeling van de onderneming, lijsten of details inzake Klanten en vroegere of potentiële Klanten, contractuele voorwaarden, enz…, tenzij:

  • Het informatie betreft die publiek beschikbaar is zonder toedoen noch nalatigheid vanwege partijen 
  • Het informatie betreft die partijen verplicht zijn mee te delen wegens een definitief (waartegen alle rechtsmiddelen haar uitgeput) rechterlijk bevel, een definitieve arbitrale beslissing, of een definitief bevel vanwege een overheidsinstantie, 
  • Het informatie betreft die partijen verplicht is mee te delen op grond van enige wettelijke, decretale of reglementaire of andere bindende bepaling van overheidswege, 
  • Partijen informatie dient mee te delen in het kader van zijn/haar verdediging in een gerechtelijke procedure of arbitrage. 

Deze geheimhoudingsverplichting zal gelden tijdens de duurtijd van de overeenkomst en erna. 

15.2. Partijen erkennen het belang van deze verplichting. De schending van deze geheimhoudingsverplichting tijdens de duur van deze overeenkomst geldt als een ernstige fout.

In geval van schending van dit artikel, zullen partijen een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd zijn van € 1.500,- onverminderd het recht om een aanvullende schadevergoeding te eisen, zo deze som niet voldoende de schade vergoedt. Deze schadevergoeding is verschuldigd aan de andere partij zonder dat dit het recht om alle mogelijke andere rechtsmiddelen aan te wenden, kan beperken.

 

Artikel 16 – Algemeen 

16.1. Niemand kan zijn of haar rechten en/of verplichtingen voortvloeiend uit deze algemene voorwaarden of onze overeenkomsten overdragen aan een derde partij zonder toestemming van de andere partij

16.2. Wanneer een bepaling uit deze voorwaarden geheel of gedeeltelijk in strijd zou zijn met een wettelijke bepaling, en daardoor nietig zou zijn, dan blijven deze voorwaarden voor het overige onverminderd van kracht. Indien nodig zullen partijen gezamenlijk een nieuwe bepaling overeen komen die in dezelfde lijn ligt met het doel van de nietige bepaling. 

16.3.  Deze overeenkomst wordt beheerst door het Belgisch recht. Elke betwisting i.v.m. de interpretatie of uitvoering van een contract en m.b.t. onze facturen behoort tot de uitsluitende bevoegdheid van de rechtbanken waar de maatschappelijke zetel van ons, als Dienstverlener, gelegen is.   

 

COOKIEPOLICY

 

Wat is een cookie?

Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door de browser op jouw harde schrijf van jouw computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden. Een cookie is een bestand met een ID (een reeks letters en cijfers) dat door een webserver naar een webbrowser wordt verzonden en door de browser wordt opgeslagen. De identificatie wordt vervolgens teruggestuurd naar de server telkens wanneer de browser een pagina van de server opvraagt. Cookies zijn kleine stukjes gegevens die zijn opgeslagen in de browser van een bezoeker. Ze worden meestal gebruikt om bij te houden welke instellingen gebruikers hebben geselecteerd en welke acties ze op een site hebben ondernomen.

Cookies kunnen niet worden gebruikt om personen te identificeren, een cookie kan slechts een machine identificeren. Cookies bevatten doorgaans geen informatie die een gebruiker persoonlijk identificeert, maar persoonlijke informatie die wij over jou opslaan, kan worden gekoppeld aan de informatie die is opgeslagen in en is verkregen via cookies. 

 

Wie is verantwoordelijk voor het gebruik van cookies op deze website?

Quirine Peeters, handelend onder de naam 2thePoint!

Gustaaf van der Lindenlaan 10, bus 11

2570 Duffel

BE 0751.793.253

hello@mynewplant.com

 

Welke cookies gebruikt 2thePoint! en waarom?

Er kunnen verschillende soorten cookies via onze diverse online diensten worden geplaatst. De cookies kunnen in verschillende categorieën worden opgedeeld, die we hierna voor je opsommen. Onderstaande cookies worden zeker niet allemaal tegelijk via onze website of (mobiele) applicaties geplaatst. 

 

Noodzakelijke functionele cookies 

Noodzakelijke functionele cookies zijn cookies die nodig zijn om onze online diensten op een goede manier te gebruiken. Wij gebruiken deze cookies om onder meer de volgende voordelen te garanderen:

  • Informatie onthouden die je invult of aanduidt op de verschillende pagina’s. Zo hoef je niet altijd al je gegevens of voorkeuren opnieuw in te vullen of aan te duiden.
  • Instellingen opslaan voor een optimale videoweergave, zoals de gewenste buffergrootte en de resolutie gegevens van je scherm.
  • Je browserinstellingen uitlezen om onze website optimaal op je beeldscherm te kunnen weergeven.
  • De website gelijkmatig belasten, waardoor die steeds bereikbaar blijft.
  • Je laten reageren op onze website en in onze apps.

Voor gebruik van deze cookies is geen toestemming vereist en deze kunnen dan ook niet worden uitgeschakeld. 

 

Statistische cookies 

Statistische cookies verzamelen algemene informatie over de manier waarop onze online diensten worden gebruikt. We kunnen statistische analyses maken van de informatie die we op deze manier krijgen. Hoe ben jij op onze webpagina terecht gekomen? Op welke (mobiele) applicatie breng je de meeste tijd door? Dankzij statistische resultaten kunnen we de structuur, navigatie en inhoud van onze online diensten zo gebruiksvriendelijk mogelijk maken en verbeteren.

 

Advertentiecookies 

Advertentiecookies volgen je surfgedrag op onze websites om je gebruikersprofiel samen te stellen. Dit profiel wordt dan gebruikt om je advertenties te tonen die bij jouw persoonlijke interesses passen.

Advertentiecookies kunnen enkel gegevens verzamelen die iets over je mediagebruik vertellen. Persoonlijke  identificatiegegevens zoals je naam of adres, die je bijvoorbeeld in je Leonella-profiel hebt ingevuld, worden hiervoor niet gebruikt. We zullen altijd je toestemming vragen om aangepaste advertenties op onze online diensten te tonen. Dat doen we via de cookie instellingen die op je scherm verschijnen wanneer je één van onze online diensten gebruikt. Je kan je toestemming via dezelfde instellingen ook altijd intrekken.

 

Aanbeveling Cookies

Aanbeveling Cookies volgen – net als advertentiecookies – je surfgedrag om je gebruikersprofiel samen te stellen. Dat profiel wordt dan gebruikt om  je een media-ervaring te bezorgen die bij je interesses past. Deze cookies vertellen ons iets over jouw gebruik van onze online diensten, zodat wij meer gerichte aanbevelingen en suggesties kunnen doen. Verder zorgen deze cookies ervoor dat de programma’s die je al hebt bekeken, niet opnieuw als suggestie verschijnen. Zo hopen we je in aanraking te brengen met nieuwe programma's en informatie die je boeiend vindt, en waar je zelf misschien niet meteen aan had gedacht.  

 

Sociale media cookies

Sociale media cookies worden gebruikt om de integratie van sociale netwerksites op onze website mogelijk te maken. Onze online diensten kunnen ingebedde elementen van derde partijen bevatten. Dat kan gaan om inhoud die bij een andere partij opgeslagen is, maar die op, in of via onze online diensten wordt getoond. Verder kan content door knoppen via sociaalnetwerksites op onze online diensten gedeeld worden. Voorbeelden van die sociale media zijn Facebook, Google+, YouTube, LinkedIn en Twitter. Die derden kunnen via onze online diensten cookies plaatsen om gegevens te verzamelen. Wijzelf hebben geen invloed op wat die sociale media met hun cookies doen. Voor meer informatie over deze cookies verwijzen we je graag naar de verklaringen die de derden hierover op hun eigen websites geven. Let wel op dat die verklaringen regelmatig kunnen wijzigen.

 

 

Google Analytics

Via onze website wordt een cookie geplaatst van het bedrijf Google, als deel van de ‘Analytics’dienst. Wij gebruiken deze dienst om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Google kan deze informatie aan derden verschaffen indien Google hiertoe wettelijk wordt verplicht, of voor zover derden de informatie namens Google verwerken. Wij hebben hier geen invloed op. Wij hebben Google niet toegestaan de verkregen analytics informatie te gebruiken voor andere Google diensten.

Voor meer informatie, lees de Google Analytics Privacyverklaring.

 

Een overzicht van welke cookies wij daadwerkelijk gebruiken:

 

Cookie Name

Party

Type

Duration

Origin and purpose

_gid

Third-party cookie

Analytics

Persistent (1 day) 

Google Analytics cookie used to track page views

_fbp

Third-party cookie

Marketing

Persistent (3 months)

Used by Facebook to deliver a series of advertisement products

__fr

Third-party cookie

Marketing

Persistent (3 months)

Used by Facebook to deliver a series of advertisement products

JWSESSION

First-party cookie

Unclassified

Session

Unclassified

_ga

Third-party cookie

Analytics

Persistent (2 years)

Used to distinguish separate users for Google Analytics.

__tr

Third-party cookie

Marketing

Session

Used by Facebook to deliver a series of advertisement products

#az123456#

Third-party cookie

Unclassified

Persistent (6 days)

Unclassified

JWSESSION

Third-party cookie

Unclassified

Persistent (1 day)

Unclassified

_gat

Third-party cookie

Analytics

Persistent (1 day)

Used to throttle request rate by Google

 

 

Hoe lang blijven cookies op mijn apparaat staan?

Hoe lang een cookie op je computer of mobiele apparaat blijft staan, is afhankelijk van de vraag of het een 'permanente cookie' is of een 'sessie cookie'. Sessie Cookies blijven slechts op je apparaat aanwezig tot je stopt met browsen. Permanente cookies blijven op je computer of mobiele apparaat aanwezig tot ze verlopen of tot ze worden verwijderd.

 

Eigen cookies en cookies van derden

Eigen cookies zijn cookies die van Instagram zijn. Cookies van derden zijn cookies die door een andere partij op je apparaat worden geplaatst via onze Service. Cookies van derden kunnen op je apparaat worden geplaatst door iemand die een service verleent aan Instagram, bijvoorbeeld door ons te helpen inzicht te krijgen in hoe onze service wordt gebruikt. Cookies van derden kunnen ook op je apparaat worden geplaatst door bedrijfspartners, zodat zij ze kunnen gebruiken om elders op internet te adverteren voor producten en services.

 

Hoe kan je jouw cookie instellingen wijzigen?

Wil je bepaalde cookies uitschakelen of wissen of jouw cookie instellingen aanpassen, ga dan naar de cookie-instellingen onderaan elke pagina. 

 

Wij wijzen je er op dat webbrowsers je toelaten om je cookie instellingen te wijzigen. Deze instellingen zijn meestal terug te vinden in het menu ‘Opties’ of ‘Voorkeuren’ van je webbrowser. Om deze instellingen beter te begrijpen, kunnen de volgende links nuttig zijn. Zoniet dien je de ‘Help’ functie in je webbrowser te consulteren voor meer details.

 

Opmerking: als je je browser instelt op het uitschakelen van cookies of andere technologieën, kan het zijn dat je geen toegang hebt tot bepaalde delen van onze Service en dat andere delen van onze Service mogelijk niet naar behoren werken.

 

PRIVACYPOLICY

In deze privacy policy leg ik je uit op welke wijze ik jouw persoonsgegevens zal verwerken en welke rechten jij hebt als klant.


2thePoint! hecht veel belang aan jouw vertrouwen en dus ook aan de bescherming van jouw persoonsgegevens.

Je vindt daarom hieronder ons privacy-beleid, dat van toepassing is op de website en op de relatie tussen 2thePoint! en jou, als (potentiële) klant. 

 

  1. Wie ben ik?

Quirine Peeters, handelend onder de naam 2thePoint!, met vestigingsadres te Gustaaf van der Lindenlaan 10, bus 11, te 2570 Duffel en met ondernemingsnummer BE0751.793.253 is de verwerkingsverantwoordelijke van jouw persoonsgegevens. Je kan contact met ons opnemen via volgende gegevens:

  • Per post: Gustaaf van der Lindenlaan 10, bus 11, te 2570 Duffel
  • Per e-mail: hello@mynewplant.com
  • Per telefoon: xxxx

 

  1. Over welke gegevens gaat het?

Wanneer je met ons contact opneemt, bijvoorbeeld via e-mail, telefonisch of via het contactformulier op onze website, dan worden jouw gegevens (telefoonnummer, postadres, e-mailadres) en de informatie die je ons meedeelt, door ons verzameld.

 

  1. Voorwaarden

In volgende gevallen worden jouw persoonsgegevens verzameld, verwerkt en gebruikt:

  • mits jouw expliciete toestemming,
  • indien dit nodig is om een door jou gevraagde dienst te verlenen,
  • indien dit wettelijk verplicht is,
  • indien een legitiem belang dit verantwoordt.

 

  1. Voor welk doel?

Jouw persoonsgegevens worden verzameld en verwerkt opdat 2thePoint! het nodige kan doen voor de dienstverlening die zij aanbiedt en uitvoert. Daarnaast worden jouw gegevens eveneens gebruikt voor het versturen van een nieuwsbrief of om je op de hoogte te brengen van interessante nieuwigheden die zich voordoen bij 2thePoint!.

Jouw persoonsgegevens kunnen eveneens worden aangewend voor marketingdoeleinden die verbonden zijn aan de activiteiten van 2thePoint!. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk dat je een uitnodiging ontvangt voor evenementen die 2thePoint! organiseert, kan je een wenskaart ontvangen vanwege 2thePoint!, een nieuwsbrief ontvangen, enz.

 

  1. Duur?

Jouw persoonsgegevens worden zo lang bewaard als nodig voor het uitvoeren van de dienstverlening. Jouw facturatiegegevens worden 7 jaar bewaard omdat de wet dit voorschrijft.

 

  1. Hoe worden jouw gegevens beveiligd?

 

2thePoint! is zodanig georganiseerd dat jouw gegevens optimaal worden beveiligd.  2thePoint! doet dan ook alle redelijke inspanningen om de vertrouwelijkheid van jouw gegevens te beschermen.

 

  1. Worden jouw gegevens gedeeld met derden?

Jouw persoonsgegevens worden enkel met derden gedeeld in het kader van de activiteiten van 2thePoint!. Zo dienen wij namelijk beroep te doen op een aantal dienstverleners in het kader van het verstrekken van onze diensten, bijvoorbeeld een software-leverancier, boekhouder, enz. Daarnaast is het ook mogelijk dat jouw persoonsgegevens gedeeld worden ten gevolge van wettelijke verplichtingen.

Jouw persoonsgegevens worden evenwel nooit met derden gedeeld buiten dit kader om, zoals bijvoorbeeld voor marketing- of commerciële doeleinden.

 

  1. Welke rechten heb jij?

Conform de geldende wettelijke bepalingen heb je volgende rechten met betrekking tot jouw persoonsgegevens:

  • recht op intrekking van jouw toestemming;
  • recht op inzage en/of kopiename;
  • recht op aanpassing of rectificatie;
  • recht op gegevensuitwissing of het recht op vergetelheid;
  • recht van bezwaar en
  • recht op overdraagbaarheid

Je kan deze rechten eenvoudigweg uitoefenen door contact op te nemen met 2thePoint!. Dit kan schriftelijk per e-mail (hello@mynewplant.com). Binnen een termijn van een maand word je per kerende gecontacteerd.

Het uitoefenen van jouw rechten is kosteloos, behalve indien jouw verzoek kennelijk ongegrond en/of buitensporig is. In dat laatste geval kunnen er administratieve kosten worden aangerekend of kan er gekozen worden om geen gevolg te geven aan jouw verzoek na de mededeling van de reden(en) tot weigering van jouw verzoek.

 

  1. Klachtmogelijkheden

Indien je een klacht hebt met betrekking tot de verzameling, het gebruik en/of de verwerking van jouw persoonsgegevens kan je steeds met ons contact opnemen en heb je ook de mogelijkheid om:

  • je te richten tot de toezichthoudende autoriteit. De gegevensbeschermingsautoriteit is gevestigd te 1000 Brussel, Drukpersstraat 35. Je kan de autoriteit tevens contacteren per telefoon (02/274.48.00), per fax (02/274.48.35), per e-mail (contact@apd-gba.be) en via de website https://www.gegevensbeschermingsautoriteit.be/verzoek-klacht-indienen en/of
  • indien je schade lijdt, kan je je wenden tot de bevoegde rechtbank.

 

  1. Slotbepaling

2thePoint! behoudt zich het recht voor het privacy-beleid eenzijdig te wijzigen. Je kan de meest recente versie van het privacy-beleid steeds terug vinden op de website. Vanaf de publicatie op de website treden mogelijke wijzigingen in werking.

 

  1. Wijzigingen 

Deze verklaring is van toepassing vanaf 16/03/2021.

Ik kan deze verklaring te allen tijde eenzijdig wijzigen. Wijzigingen zullen steeds op deze website gepubliceerd worden zodat jij te allen tijde op de hoogte blijft van de verklaring van deze website.  

 

  1. Bevoegdheidsbeding 

Deze verklaring wordt beheerst, geïnterpreteerd en uitgevoerd overeenkomstig het Belgisch recht. Het Belgisch recht is exclusief van toepassing bij een eventueel geschil. De rechtbanken van het rechtsgebied Antwerpen zijn exclusief bevoegd, tenzij dwingend recht anders bepaald.